Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Блогрол
1. Виртуална духовна библиотека
2. Сайт на в-к "Лечител"
3. Природна медицина-сайтът на д-р Пашкулев
4. Бъди щастлив
5. Радиестезия, хомеопатия, пирамиди
6. Всичко за билките-първа част
7. Всичко за билките-втора част
8. Всичко за билките-трета част
9. Всичко за билките-четвърта част
10. Полезни съвети
11. Сайт с Художествени снимки от Карибите и Канада.
12. Сборен постинг на снимки от други държави-проект на Петя
13. снимки от Родопите-2 част-проект ня Джулия Бел
14. България в снимки-проект на julia13
15. Снимки от Пирин-проект на Джулия Бел
16. Какво сме дали на света
17. Снимки на планини в България-първа част-проект на Джулия Бел
18. Снимки от Рила-проект на Джулия Бел
19. снимки от планини в България-2 част-проект на Джулия Бел
20. снимки от градове и села в БГ-проект на Джулия Бел
21. Снимки от църкви и манастири в България, проект на Джулия Бел
22. Снимки от Родопите-проект на Джулия Бел
23. Снимки от света-мои постинги
24. Снимки от планини в България-проект на Джулия Бел-трета част
25. Снимки от градове и села-втора част-проект на Джулия Бел
26. Притча за скорпионите
27. Билколечение
28. билкосъбиране
Постинг
13.04.2010 18:58 - Пролетни билки: Трънките вече цъфнаха!!!
Автор: kasnaprolet9999 Категория: Хоби   
Прочетен: 32263 Коментари: 20 Гласове:
18

Последна промяна: 12.10.2013 19:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

image

Трънка

Prunus Spinosa

Расте из храсталаци, по слогове и край пътища в зоната на дъбовите гори в низините и планините на цялата страна докъм 1200 м надморска височина. Цъфти преди разлистването през март—април.

image
За лечебни цели се използват се цветовете (Flores Pruni spinosae) и плодовете (Fructus Pruni spinosae). В някои рецепти на народни лечители се използват и листата.

Съставки:

image
снимката на цветове от трънка е от нета.

Цветовете
съдържат флавоноиди, главно кемпферол, кемпферол - 3,7 дирам - нозид и кверцетин; малко цианогенни гликозиди, захари и др.

image
снимката на плодове от трънка е от нета.

Плодовете
съдържат захари (глюкоза и захароза), пектинови и дъбилни вещества, антоцианови багрила, витамин С, органични киселини и др.

Действие. Цветовете имат потогонно, пикочогонно, успокояващо и очистително действие. Листата имат противовъзпалително действие при възпаления на бъбреците и пикочния мехур. Плодовете имат кръвопречистващо и запичащо действие. Плодовете на трънката имат приятен стипчивия си вкус, могат да се използват както в сурово състояние, добре узрели, така и изсушени. От суровите плодове се правят сладка, сиропи, вино и имат силно тонизиращо действие за целия организъм. Изследвания, правени в Япония, са доказали тяхното противовъзпалително и противораково действие.     Приложения: Плодовете се прилагат като запичащо средство пристомашно-чревни разстройства, при гастрити, ентерити, колити, при възпаления от всякакъв характер, язва, диабет. Цветовете и листата се използват при възпаления на бъбре­ците и пикочния мехур. Цветовете се прилагат успешно  при болезнени състояния (невралгии, болки в стомаха, ревматизъм, колики на жлъчния мехур, жълтеница, кожни заболявания и др.), както и за разтваряне на камъни в бъбреците и пикочния мехур и  аденом на простатата.   Начин на употреба. 2 супени лъжици плодове се заливат с 500 гр. кипяща вода, варят се 10 минути и след изстиване се прецеждат. Пие се 3 пъти дневно по 120гр. преди ядене. Около 2 супени лъжици от цвета или листата (според показанията) се заливат с 400 мл вряща вода. Киснат още 1час. Пие се по същият начин. Ето ви рецепта при уратни камъни в бъбреците и пикочния мехур:
Вземат се по 20 г стръкове от жълт кантарион и полски хвощ и по 15 г бобови шушулки, листа от черна боровинка, стръкове от бял равнец и цвят от трънка.
Ситно надробените билки се смесват.Една супена лъжица от сместа се накисва в 1/4 л студена вода. Оставя се да престои 6 часа, след което се вари 15 минути. Отварата се прецежда и се изпива на глътки за 1 ден.

Прочетох в едно интервю с  биоенерготерапевката Стефка Николова, че се използва и корен от трънка.Ето част от него:   -        Вие сте известна с това, че съчетавате енерготерапията с билколечение, откъде тези познания?
- Баба ми Мария беше известна народна лечителка. Тя ми завеща прастари рецепти с една малко известна билка, която се нарича синя трънка.
- Тази билка не е ли описана в многобройните книги по фитотерапия?
- Никъде в дебелите книги не пише, че това растение лекува каквото и да било.
Неговите корени са панацея. Само че трябва да се приготвят по определен начин и в определени дози. Забърквам ги по специална рецепта с още 7 билки. Синята трънка лекува всякакви заболявания, включително и рак. Досега с нея и с рейки енергия съм изцерила над 900 онкоболни.
Вижте повече тук: www.blitz.bg/article/663  image снимката на плодове от трънка е от нета.

Моят опит:
Години подред правех много витаминозна напитка от сухи плодове от  глог , трънки и шипки, от всеки вид по 150 гр. Ето рецептата: Заливам сухите плодове с 4 л. вода и една чаша захар, предварително разтворена във вода. След седмица питието е готово, леко газирано, с чудесен вкус и червеникаво на цвят. Прецеждам го и е готово за консумация, а използваните плодове ги заливам ще веднъгж със същите съставки за втора употреба, извлекът от която става още по-силен и вкусен.

image
Шипков храст с узрели плодове-снимката е правена от моя съпруг в с.Макоцево.

image

Храст с узрели глогинки (червен глог)-снимката е правена от моя съпруг в с.Макоцево.За него имам специален постинг, вижте тук:
kasnaprolet9999.blog.bg/hobi/2009/05/21/proletni-bilki-cherven-glog-razgonva-zlite-duhove.337551

Преди години един приятел на съпруга ми ни звънна на вратата в една студена зимна вечер, премръзнал и на път да се разболее, колата му аварирала на път за София и едвам се оправил, та му дадох да изпие една чаша от това питие и на другия ден беше супер. Всичко му преминало като насън, вероятно витамините от тази плодова напитка са активизирали неговата имунна система и тя се е задействала на бързи обороти.
По цяла зима правех в къщи от тази напитка и горещо ви я препоръчвам. Втора зима вече пропускам да го направя, поради невъзможност да си набера навреме от тези плодове, тази есен косовете ги изядоха, преди да успея да отида в с.Макоцево.

image

Вижте само какво намерих на 22 септември миналата година. Вижда се само едно плодче от трънка. Обиколих всички трънаци около селото и освен с изподрани крака не можах да се похваля с нищо друго, а колко им набрах на косовете, да не ви разправям, защото втора поредна есен останах без трънки. Без тях моето питие не струва и тази зима изкарахме пак без него. 
Резултатът не закъсня, появиха ми се разни болежки по ставите на пръстите. Колко е хубаво да има някой виновен, нали?
Сега се опитвам да ги изчистя с плодове хвойна и корени глухарче, ама то си трябва време и за това, билките действат бавно, профилактика му е майката, а не след дъжд-качулка, като дойде заболяването и тогава да се сетим. Ех..старост, нерадост...:)))

Първите две снимки са правени от мен тази година, в края на април в района на с.Макоцево.

Допълнително добавено:

image

Това е снимка от наш блогер, който обича да прави вино от трънки, повече вижте тук:
lubara.blog.bg/turizam/2013/10/12/trynkova-razhodka.1191399


Който иска да направи някаква справка за друга билка, да кликне тук:
http://kasnaprolet9999.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/08/25/vsichko-za-bilkite-na-edno-miasto.385571 или http://kasnaprolet9999.blog.bg/hobi/2010/08/17/.499250
   




Тагове:   здраве,


Гласувай:
18



1. lubara - Поздрави, kasnaprolet9999 !
13.04.2010 19:07
Тези плодове са ми много любими. Баща ми беше цар на шипковото вино. Понякога слагаше малко трънки, или глогинки.
Аз преди няколко години се опитах да направя вино от трънки. Стана много гъсто, не ферментира както трябва, но го изпих с удоволствие.
Защо не ми се падна жена като теб, вкъщи много ме гонят за увлечението ми по всичко, що вирее по горите и се яде под някаква форма.
Не, че ми пука особено, ама друго си е да те подкрепят, нали!
цитирай
2. kasnaprolet9999 - lubara
13.04.2010 21:09
Бях на около 33 г., когато изнамерих рецепти за вино и сироп от трънки и направих сироп. Спомням си, че срещнах голям отпор в къщи от своята половинка, но от тогава той повече не ми е противоречил по тези въпроси :)))
Трябва да действаш по метода на убеждението, ако не става с ниските децибели, пробвай с по-високите. Аз се разходих из целия регистър и за това как се прави този сироп разбраха всички съседи от партера до четвъртия етаж, това беше първата ми лекция на здравна тема пред широка аудитория. :)))
Бих поговорила и със жена ти, ама ме е страх да споря със зъболекар, не ти е лесна работата. Хапвай си на воля, до като катериш планините, тук малинка, там къпинка, дива ягодка и боровинка.
цитирай
3. lubara - Поздрави, kasnaprolet9999 !
13.04.2010 21:18
Да, то с жена и с радио не се спори.
Доказателството си го дала ти- пример- твоя случай.
Пък и ако е зъболекарка, съвсем!
Пак съм постигнал нещо, щом тази пролет три пъти сготви копривата, която бях набрал.
А сироп от диви плодове- това е върхът !
цитирай
4. kasnaprolet9999 - lubara
13.04.2010 22:57
Така си е, но от тогава не съм правила такъв сироп. Спорът със съпруга ми бе най-вече по технологията на приготвяне. Той имаше един братовчед от Мирково, който също като теб навремето направил вино от трънки и поканил съпруга ми и семейството му на гости да го пробват. Когато започнали да го отварят, то било толкова газирано, че в бутилката останал само един пръст вино, а останалото изпръскало всичките останали гости и цялата къща :))) Останалите бутилки отворили във ваната и по същи я начин в бутилките не останало нищо, всичко отишло във ваната и по плочките в банята.Така и не го опитали, а петната по дрехите им не могли да излезнат с никакви препарати, боядисването с тях е трайно. Този кошмар преследваше съпругът ми доста време и за това не искаше и да чуе за нищо, което се прави от трънки.Едвам се нави да направим сиропа, ама кой знае какво му е било на душицата.Ако ти беше на негово място, сигурно щеше да скачаш от радост, заради тази идея. Сега нали разбираш, че никъде няма пълно щастие :))))
цитирай
5. mileidi46 - :)))
14.04.2010 00:45
Minax samo da usetq aromata na bilkite ..da ti kaja leka no6t...
Pregradka.
цитирай
6. kasnaprolet9999 - mileidi46
14.04.2010 00:52
Много навреме идеш, точно мислех да загася компи и да се мушна в кревата, всички тук отдавна са замъркали. Лекеа нощ мила и да ме сънуваш с кошничката, как те разхождам из горите тилилейски:))))
цитирай
7. lubara - Поздрави, kasnaprolet9999 !
14.04.2010 12:26
Невена, позната история. Аз обаче бях взел мерки, имах една стъклена дамаджана-25 литра. Сложих й тапа, през която имаше една тръбичка, да излиза въздухът при ферментацията. После прехвърлих виното в друг съд, но въпреки това цели трънки се запечатаха на тавана, истинска експлозия. Добре, че това ставаше в мазето, което е моя територия.
А за щастието съм напълно съгласен с теб.
цитирай
8. kasnaprolet9999 - lubara
14.04.2010 14:46
Интересен опит си придобил. Сигурно повечи никога не си се опитвал да правиш вино от трънки, виж, сиропът си е друго нещо, но пък захарта е вредна. Ето защо моето питие, за което пиша по-горе е много добро, не създава такива проблеми, а захарта е в малко количество.
цитирай
9. monna1 - Здравей, пролет!
14.04.2010 16:02
Шипково вино съм пила като малка, много е хубаво..!
Правеше го баба ми, за подсилване...:)))
Ти си енциклопедия...по-голяма от Мария Требен, поздрави, за което!
цитирай
10. tili - И постинга и сладката
14.04.2010 20:22
раздумка след него много ме... каква дума замества "изкефиха". Да не развалям приказката с жаргонизми ;-)))
Привет, Невена и Любо, разбира се ;-)))
цитирай
11. kasnaprolet9999 - monna1
15.04.2010 19:33
Ей, ти ми даваш много висока оценка. Имам книжката й, тя работи с много малко билки, но за сметка на това са все подбрани. Много добре описва свойствата им, успява да заинтригува и да грабне вниманието на читателите, което е много важно.
По начина на изложение, мога само да се уча от нея. Някои хора си мислят, че тя умишлено надценява свойствата им, за да бъде интересна. Тези хора обаче, пробват да се лекуват със поостаряли билки, купени от аптеките и лежали по разни складове. При тях полезните съставки много често са отлетели наполовина и повече, естествено е, че няма да имат търсения лечебен ефект.
За това е най-добре сами да си ги берем, искам да ви помогна в това отношение, да можете да ги познавате добре и сами да си ги набавяте, когато се разхождате в гората.
цитирай
12. kasnaprolet9999 - tili
15.04.2010 19:37
Тази думичка и аз я харесвам много, мисля че няма достоен заместител :))))
Поздрави, радвам се, че ти е интересно и весело при мен. Така с тези раздумки по-лесно се възприема ценната информация и за по-дълго остава в съзнанието.
цитирай
13. mileidi46 - :)))
19.04.2010 12:16
Zdravei,mila priqtelko!!
Uxae tuk,kakto vinagi!!Letq za Sofiq na 22..neznam dali 6te se vidim..letq s zqlata detska gradina...:)))
Dano nqma oblazi..napravi ne6to po vuprosa 6amanke....:))
цитирай
14. kasnaprolet9999 - mileidi46
19.04.2010 13:33
Приех поръчката ти, ще се постарая:))) Обади се , ако имаш тази възможност, поне да се чуем.
цитирай
15. compassion - И аз ще дойда, Невенче
19.04.2010 16:36
на 2 май.
Поне оня вулканичен облак да се разсее, че от Амстердам нямаме полети
цитирай
16. kasnaprolet9999 - compassion
19.04.2010 18:47
Ей, голям купон ще падне, добре си ми дошла, чакам те. Малкият ми син сега е в Плевен, жалко че сега не си там да ти дойде на гости.
цитирай
17. mikino - Я че интересно било тук!
20.04.2010 14:10
Ами едно време хората не са имали антибиотици и са живели по сто години! Ама от де толко мозък, да не си даваме парите за отрова. Всъщност аз отдавна практикувам билколечението върху себе си и искам да Ви кажа, че за около 6 години, съм боледувала точно два пъти и то, още преди да стана редовен посетител на Стара Планина, с цел "пазаруване" от природата. Дано не прозвучи като хвалба, но за мен билките и пчелните продукти са панацея и горещо ги препоръчвам! Съчетани с разходки на чист въздух или докато се готвите за скара на някоя хижа, билките просто правят чудеса!
цитирай
18. kasnaprolet9999 - mikino
20.04.2010 16:53
радвам се че има хора като теб, ако искаш да познаваш повече билки влезни тук:
http://kasnaprolet9999.blog.bg/hobi/2010/02/24/vsichko-za-bilkite-2-chast.499250
цитирай
19. zhos - Здравейте! Интересно ми звучи и...
05.09.2013 08:14
Здравейте! Интересно ми звучи идеята за напитка от шипки, трънки и глог. В статията не описно по колко се пие. Бихте ли ми казали? Благодаря
цитирай
20. kasnaprolet9999 - Здравейте! Интересно ми звучи и...
26.09.2014 21:46
zhos написа:
Здравейте! Интересно ми звучи идеята за напитка от шипки, трънки и глог. В статията не описно по колко се пие. Бихте ли ми казали? Благодаря


Колкото душа ти иска!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kasnaprolet9999
Категория: Лични дневници
Прочетен: 15319081
Постинги: 846
Коментари: 16439
Гласове: 41664
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031