Постинг
21.12.2020 14:00 -
Масонството
"Потоците от знанието, които сега текат пълни и широки, трябва да бъдат следвани до техните начални извори, които извират в далечното минало и вие ще намерите там произхода и значението на масонството..."
- брат Албърт Пайк, 33 степен
Някога, когато на света и неговите форми и предмети се гледало като на свещени, всеки занаят, освен технически умения, притежавал и свои собствени ритуали, свързани с работата, които преобразявали занаятчията в труженик и посветен. Занаятите навлизали в сферата на свещеното, като придали пълен смисъл на библейското предписание: "Ще изкарваш хляба си с пот на челото." Този израз трябва да се разглежда както в духовен, така и в буквален смисъл, и когато се отнася за някаква трудова дейност, означава постигането на действителен резултат в материално и духовно отношение.
Всеки занаят имал свой собствен ритуал на посвещаване, нещо което позволявало на всеки да получи духовно въздействие, което превръща професията не само в необходимото средство за развитие на иднивидуалните способности, но и дава тласък на духовната реализация на човека. Занаятът бил необходим за материалното съществуване на човека, но също и за неговата трансценденция. Чрез упражняването на свещения занаят всеки индивид се стремял да достигне усъвършенстване на своите духовни възможности. Разбира се, още в най-ранни времена, ако свещенодейственият занаят бил от сферата на езотеризма, посвещаването, макар и да влияело действително върху духовността на всеки, не позволявало пълна духовна реализация.
Всички били посветени, но повечето условно. Малцина били избрани.
Посвещаването ставало чрез ритуали. Изразявало се чрез символи. В него нищо не предполагало, нито предполага сега, някакъв сантиментализъм. Било е и си остава духовно средство, опирало се някога на оперативни, а сега на умозрителни техники (с изключение на калфуването) и целящо преоткриването на първичното състояние на човека от преди грехопадението.
Франкмасонството, подобно на всички мистични учения, започва с образа на Бога като първопричина и извор на всичко в живота. Идеята за Бога като Велик архитект предхожда умозрителното франкмасонство - доказателство за това е миниатюрата от Bible Moralisйe (1220-1230), показваща Демиурга, описващ границите на Сътворението.
В своите форми, средства и цели Посвещаването било Целокупно в Духа си, но разнородно в прилагането на присъщите за всяка професия техники, и позволявало на занаятчията чрез Мъдростта, предхождаща разумното създаване на Творбата, чрез Силата, позволяваща реалното й осъществяване, и чрез Красотата, даваща на всеки творящ Любовта, която е Познанието, да се превърне в нов човек, творец на предмети и ковач на ново бъдеще, най-сетне хармоничен.
Посвещаването в занаят е присъщо на Божественото проявление, което означава че намирайки се под Свода небесен, то поставя труженика на Земята, между съизмеримите с нея предмети и звездите, принадлежащи на неизменния свят. Така Посветеният е Син на Небето и на Земята и техническото му посвещаване принадлежи само към малките тайнства.
- брат Албърт Пайк, 33 степен
Някога, когато на света и неговите форми и предмети се гледало като на свещени, всеки занаят, освен технически умения, притежавал и свои собствени ритуали, свързани с работата, които преобразявали занаятчията в труженик и посветен. Занаятите навлизали в сферата на свещеното, като придали пълен смисъл на библейското предписание: "Ще изкарваш хляба си с пот на челото." Този израз трябва да се разглежда както в духовен, така и в буквален смисъл, и когато се отнася за някаква трудова дейност, означава постигането на действителен резултат в материално и духовно отношение.
Всеки занаят имал свой собствен ритуал на посвещаване, нещо което позволявало на всеки да получи духовно въздействие, което превръща професията не само в необходимото средство за развитие на иднивидуалните способности, но и дава тласък на духовната реализация на човека. Занаятът бил необходим за материалното съществуване на човека, но също и за неговата трансценденция. Чрез упражняването на свещения занаят всеки индивид се стремял да достигне усъвършенстване на своите духовни възможности. Разбира се, още в най-ранни времена, ако свещенодейственият занаят бил от сферата на езотеризма, посвещаването, макар и да влияело действително върху духовността на всеки, не позволявало пълна духовна реализация.
Всички били посветени, но повечето условно. Малцина били избрани.
Посвещаването ставало чрез ритуали. Изразявало се чрез символи. В него нищо не предполагало, нито предполага сега, някакъв сантиментализъм. Било е и си остава духовно средство, опирало се някога на оперативни, а сега на умозрителни техники (с изключение на калфуването) и целящо преоткриването на първичното състояние на човека от преди грехопадението.
Франкмасонството, подобно на всички мистични учения, започва с образа на Бога като първопричина и извор на всичко в живота. Идеята за Бога като Велик архитект предхожда умозрителното франкмасонство - доказателство за това е миниатюрата от Bible Moralisйe (1220-1230), показваща Демиурга, описващ границите на Сътворението.
В своите форми, средства и цели Посвещаването било Целокупно в Духа си, но разнородно в прилагането на присъщите за всяка професия техники, и позволявало на занаятчията чрез Мъдростта, предхождаща разумното създаване на Творбата, чрез Силата, позволяваща реалното й осъществяване, и чрез Красотата, даваща на всеки творящ Любовта, която е Познанието, да се превърне в нов човек, творец на предмети и ковач на ново бъдеще, най-сетне хармоничен.
Посвещаването в занаят е присъщо на Божественото проявление, което означава че намирайки се под Свода небесен, то поставя труженика на Земята, между съизмеримите с нея предмети и звездите, принадлежащи на неизменния свят. Така Посветеният е Син на Небето и на Земята и техническото му посвещаване принадлежи само към малките тайнства.
Явно мерзавец1951 много се е засегнал
грижата на пастира
Полски журналисти споделят тайни, които ...
грижата на пастира
Полски журналисти споделят тайни, които ...
Търсене
За този блог
Гласове: 17